من شکموی لقمه هستم. اگه سوالی در مورد خوردنی داری به من بگو
بازار لقمه
مجله لقمه
ميهمانی
سرگرمی های لقمه
درباره سایت لقمه
لقمه.کام بزرگترین سایت رستوران ایرانی رستوران ، کافی شاپ ، قنادی    
رستوران ، غذا ، فست فود كاهش مواد معدني در بدن، خطر بروز بيماريهاي قلبي را تشديد مي‌كند - دوشنبه 22 تیر 1388

به گزارش لقمه به نقل از ايسنا، محققان مي گويند: كاهش برخي از موادي معدني و ريزمغذي‌هايي همچون ويتامين د، منگنز و ساير مواد معدني در بدن، در بروز بيماري‌هاي قلبي عروقي تاثير دارند.

 این گزارش حاکی است پژوهشگران  تاكيد كردند: كاهش مقدار اين ريزمغذي‌ها خطر بروز بيماري هاي قلبي عروقي را افزايش مي‌دهد. براي مثال در چندين تحقيق اخير معلوم شد؛ كاهش ميزان ويتامين د مي‌تواند در بسياري از موارد پيامدهاي نامناسبي براي بدن داشته باشد از جمله اين كه خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي را افزايش دهد.

محققان با انتشار مقاله‌اي در مجله آمريكايي علوم پزشكي بر ضرورت توجه به اين مواد و املاح معدني در حفظ سلامت قلب و عروق تاكيد كردند.

به گزارش ايسنا، بيماري هاي قلبي عروقي عامل اصلي مرگ و مير و از عوامل مهم بروز ناتواني در بيماران مبتلا به ديابت است.

مهمترين علت پيدايش بيماريهاي قلبي عروقي، تصلب شرايين يا سخت شدن سرخرگ‌ها است. تصلب شرايين باعث مي‌شود که سرخرگ‌هاي گوناگوني که به قسمتهاي مختلف بدن خون مي رسانند، بتدريج سخت و تنگ شوند و توانايي آنها براي انتقال اکسيژن و مواد غذايي به سلول‌هاي بدن کاهش يابد.

عواملي هستند که موجب سريعتر شدن تصلب شرايين مي‌شوند و در صورت وجود آنها، احتمال پيدايش بيماريهاي قلبي عروقي افزايش پيدا مي کند. براي پيشگيري از پيدايش بيماريهاي قلبي عروقي و مرگ و مير و ناتواني ناشي از آنها، بايد اين عوامل خطر را بشناسيد و به توصيه‌هاي پزشکي لازم توجه نماييد.

پژوهشگران دانشگاه آلاباما و دانشگاه اموري در امريكا در مطالعات اخير خود دريافته‌اند كه مواد معدني و برخي از ويتامينها از جمله عواملي هستند كه در بروز بيماريهاي قلبي تاثير دارند.

محققان مي گويند: كمبود ويتامين د باعث افزايش فشار خون مي‌شود كه خود يكي از عوامل خطر در بروز بيماريهاي قلبي به شمار رفته و موجب ايجاد نارسايي قلبي مي‌شود.

از سوي ديگر دگتر جي كرامر پژوهشگر دانشگاه جرج واشنگتن در تحقيقات خود نشان داد: كاهش منگنز مي‌تواند احتمال بروز التهابات خطرناك را در ماهيچه قلب افزايش داده و در نتيجه فاكتور ديگري است كه خطر بروز مشكلات قلبي را تشديد مي‌كند. به اين ترتيب محققان تاكيد مي‌كنند دريافت مقدار مناسب و متعادل اين املاح و ويتامين‌ها در بدن در پيشگيري يا درمان بيماري هاي قلبي عروقي تاثير گذار است.

 

 
نویسنده
منبع ايسنا
تنظیم کننده اسلامی
 
رستوران های دوست لقمه دوستان لقمه
حراج فارسي,حراجي-بزرگترين حراجی فارسی
حراج فارسي,حراجي-بزرگترين حراجی فارسی
حراج فارسي,حراجي-بزرگترين حراجی فارسی
 
اطلاعات آماری رستوران ها اطلاعات آماری
امروز : پنج شنبه 18 شهریور 1389
بازدید امروز از این صفحه  
کل بازدید از این صفحه  124
کل بازدید امروز  2,171
کل بازدید از سایت  1,045,250
اعضا لقمه 3,847
کاربران آنلاین 29 نفر
 
ورود به سیستم
کد کاربری
کلمه عبور

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق است به شرکت بازرگانی مهست . بهترین حالت نمایش دقت تصویر 768×1024 می باشد. لطفاً ما را از نظرات خود مطلع فرمایید.