من شکموی لقمه هستم. اگه سوالی در مورد خوردنی داری به من بگو
بازار لقمه
مجله لقمه
ميهمانی
سرگرمی های لقمه
درباره سایت لقمه
لقمه.کام بزرگترین سایت رستوران ایرانی رستوران ، کافی شاپ ، قنادی    
رستوران ، غذا ، فست فود غذاي پرچرب سبب التهاب روده‌ها مي‌شود - دوشنبه 14 دی 1388

محققان با مطالعه روي موشهاي آزمايشگاهي دريافته‌اند كه رژيم غذايي پرچرب سبب افزايش التهاب در روده مي‌شود.

به گزارش لقمه به نقل از ایسنا، متخصصان علوم تغذيه مي‌گويند؛ سرطان روده - راست روده، سومين سرطان شايع در جهان است كه با رژيم غذايي غربي ارتباط مستقيم دارد.

رژيم غذايي غربي حاوي چربي زياد و فيبر، ويتامين D و كلسيم اندك است. اكنون گروهي از دانشمندان به سرپرستي محققان دانشگاه راكفلر نشان داده‌اند كه وقتي موشها با چنين رژيم غذايي تغذيه مي‌شوند چه اتفاقي براي بافتهاي روده مي‌افتد. اين اتفاق در واقع يك واكنش التهابي است كه ناشي از رژيم غذايي غربي است و فرايندهاي سرطان زايي را فعال مي‌سازد.

نتايج اين تحقيق كه در مجله تغذيه به چاپ رسيده نشان مي‌دهد: افزايش مصرف گوشت قرمز، گوشت فرآورده شده و الكل خطر ابتلا به سرطان روده را تشديد مي‌كند در حالي كه مصرف رژيم غذايي حاوي فيبر زياد، شير و كلسيم اين خطر را كاهش مي‌دهد.

رژيم غذايي غربي هم چنين تعداد ماكروفاژها را كه سلولهاي مرتبط با التهاب در روده هستند، افزايش مي‌دهد.

اين اطلاعات نشان مي‌دهد كه افزايش ماكروفاژها و فشار اكسيديته مكانيسم‌هاي اوليه‌اي هستند كه سرطان زايي رژيم غذايي غربي را موجب مي‌شوند.

 

 
نویسنده
منبع ايسنا
تنظیم کننده روشنك حاجي بيگي
 
رستوران های دوست لقمه دوستان لقمه
حراج فارسي,حراجي-بزرگترين حراجی فارسی
حراج فارسي,حراجي-بزرگترين حراجی فارسی
حراج فارسي,حراجي-بزرگترين حراجی فارسی
 
اطلاعات آماری رستوران ها اطلاعات آماری
امروز : پنج شنبه 18 شهریور 1389
بازدید امروز از این صفحه  1
کل بازدید از این صفحه  73
کل بازدید امروز  2,137
کل بازدید از سایت  1,045,216
اعضا لقمه 3,847
کاربران آنلاین 45 نفر
 
ورود به سیستم
کد کاربری
کلمه عبور

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق است به شرکت بازرگانی مهست . بهترین حالت نمایش دقت تصویر 768×1024 می باشد. لطفاً ما را از نظرات خود مطلع فرمایید.